Navigasjon

I kjernen av all markedsføring finner vi nettsiden

Vi vet hvordan vi lager nettsider som leverer
Nettsiden er ditt ansikt utad og skal sørge for at selskapet ditt ser profesjonelt ut. Den skal bygge verdi til produktene og tjenestene dine og den skal sørge for å overtale potensielle kunder til å ta steget å bli kunde. Utvikling, design, markedsføring og innhold jobber hånd i hånd for å skape nettsider av høy kvalitet.

Hva er en god nettside? Vi har satt sammen 5 tips til deg:

  1. Den besøkende bør umiddelbart forstå hva du driver med, helst i løpet av de 5 første sekundene. Dette formidles gjennom design, tekst, bilder og/eller video.
  2. Bruk tid på å lage en god meny og navigering, og prøv å sett deg inn i hvordan kundene dine tenker - det er ofte slik at det som er logisk for deg ikke alltid er logisk for de.
  3. Gjør det enkelt å komme i kontakt med bedriften din; Ha mange ulike måter den besøkende kan kontakte deg på da folk er forskjellig og liker ulike metoder.
  4. Ha nok tekst på sidene, 400-600 ord per underside - dette liker Google veldig godt.
  5. Design nettsiden med mobilen i tankene. Mellom 70-80% av dine besøkende kommer på mobil.

I tillegg til å være en portal for potensielle og eksisterende kunder, vil nettsiden din også være en naturlig portal til å rekruttere fremtidige ansatte samt snakke til investorer.

For mange kan nettsiden også være med å forenkle hverdagen til deg og dine ansatte ved å digitaliserer prosesser, for eksempel prosesser innenfor kundeservice, noe som igjen kan være kostnadsbesparende.

Hvorfor skal du bruke tid og penger på å forbedre nettsiden din?

En god nettside øker konverteringsraten, som vil si et prosentvis antall av dine totalt besøkende som ender opp med å bli kunde.

Eksempel: Hvis du har 1000 besøkende på nettsiden på èn måned og har en konverteringsfrekvens på 1.5% som er veldig vanlig, betyr det at du har 15 henvendelser. Dersom du klarer å øke konverteringsfrekvensen med 0.5%, noe som er en liten endring, vil du dermed utgjøre 5 kunder flere.

Sist men ikke minst, Google liker bedriften din bedre om du har nettsider som ofte er oppdatert - såkalt dynamisk eller levende.

Vi bygger nettsider som gir dine potensielle kunder den beste kundereisen, og vi bruker strukturert data og kode som Google liker. Trenger du hjelp med din nettside? Ta kontakt med oss så hjelper vi deg gjerne!

Nettsider som skaper resultater