- Forside
- |
- Prosjekter
- |
- Aktiv Oppgjør
Aktiv Oppgjør
Når både ny nettside og visuell identitet står på agendaen, trengs det mer enn ett digitalt hode for å skape magi.
Enkelt, trygt og effektivt oppgjør
- Kunde
- Aktiv Oppgjør
- År
- 2022
- Levert
- Visuell identitet
- Webdesign
- Nettside
- Nettsidetekster
- Involvert
- Ove Nordahl-Pedersen
- Marianne Lyssand
- Simon Søiland
- Adrian Evensen
- Kristine H. Thorstensen
- Marius Nesse
- Emilie Mjelde
- Sølvrev
Aktiv Oppgjør er et oppgjørsselskap etablert i 2004. Bestående av fire ansatte, sørger de for et ryddig, sikkert og trygt oppgjør i etterkant av boligsalget. Selv om selskapet har eksistert lenge, har Aktiv Oppgjør aldri hatt sin egen nettside eller visuelle identitet. Etter å ha eksistert i mange år under den etablerte merkevaren til Proaktiv, hadde de derfor et ønske om å stå på egne bein og styrke synligheten overfor egne kunder.
Aktiv Oppgjør ble raskt en kunde vi fikk en god relasjon til. Ved hjelp av hyppige møter, ble vi godt kjent med de, deres behov og hvordan vi kunne jobbe sammen for å skape et godt sluttresultat.
Skjema som forenkler
Nettsiden til Aktiv Oppgjør er like mye en informasjonsside som et verktøy. Skjemaet, hvor både selger og kjøper selv kan fylle ut nødvendig informasjon, er selve hjertet av løsningen. Men selv om det ser enkelt og flott ut, ligger det mye arbeid bak. I et slikt skjema er det ikke bare viktig, men ofte helt avgjørende at stegene er enkle å forstå uten at det skal ta lengre tid enn nødvendig.
Vi jobbet derfor mye med å gjøre løsningen i stand til å hente inn relevant informasjon om eiendommer på egenhånd; og dermed ble integrasjonen mot Kartverket særlig viktig. «Slike integrasjoner kan være kompliserte, men jeg synes vi løste det på en svært god måte som sparer både Aktiv Oppgjør og deres kunder for mye arbeid.» – Simon Søiland.
Budskap, Tone of Voice og identitet
Tinglysning, dokumentavgift, hjemmel og pant – det mangler ikke på fremmedord i denne delen av eiendomsbransjen. For å skape en visuell identitet og innhold som både informerer og skaper gode kundeopplevelser samtidig, måtte både tekst og design reflektere hvem Aktiv Oppgjør er, hva de står for og hvordan du som kunde enkelt kan ta i bruk tjenestene. Løsningen ble dermed å benytte en Tone of Voice som er direkte og folkelig, uten å miste det profesjonelle og faglige aspektet.
Designet har klare farger, enkle illustrasjoner og animasjoner, og det er lett både å finne informasjon og navigere seg rundt på nettsiden. I dette prosjektet har vi lagt vekt på å skape en klar forbindelse mellom budskap, Tone of Voice og identitet. Mange digitale hoder på tvers av flere fagområder har bidratt med sitt til dette prosjektet, og sammen har vi lykkes med å skape en egenstående merkevare og en nettside som er tiltalende, brukervennlig og som kommer både Aktiv Oppgjør og deres kunder tilgode.
Dette har vært et ryddig, enkelt og fremoverlent samarbeid. Funbit har bred kompetanse, med blide folk som fikser det meste innen alle nødvendige områder. De ser raskt hvor jeg trenger litt ekstra hjelp, og hva jeg kan gjøre best selv. Jeg er svært fornøyd med oppfølgingen, og har satt pris på mange gode løsningsforslag.
Christina Amundsen, daglig leder i Aktiv Oppgjør
Flere prosjekter
-
Nordnes Sjøbad
Ville det ikke vært fint å vite temperaturen i badevannet før du stikker tærne uti? Det var akkurat den ideen noen kloke hoder ved AdO Arena og Nordnes Sjøbad ønsket å sette ut i live da de kontaktet oss.
-
NLA
Med en solid strategi i bunn og god tilstedeværelse i de riktige kanalene, bidrar vi til å gjøre NLA Høgskolen enda mer attraktiv for nye studenter.
-
Arven
Verdien av influensermarkedsføring kan bli svært høy – særlig om det blir gjort på rett måte.
-
Vossabadet
Da badeanlegget i ekstremsport-bygda skulle ha ny nettside, valgte de å gå for en løsning litt utenom det vanlige.
-
WPS
AI-assistent som optimaliserer innholdsproduksjon og effektiviserer interne prosesser.
-
Horisont
Nettside som både inspirerer, informerer og engasjerer kundene til Horisont kjøpesenter.