- Forside
- |
- Prosjekter
- |
- Vossabadet
Vossabadet
Er det mulig for en kommunal aktør å ha en leken og unik digital tilstedeværelse? Da badeanlegget i ekstremsport-bygda skulle ha ny nettside, valgte de å gå for en løsning litt utenom det vanlige.
Ny profil og nettside for Vossabadet
- Kunde
- Vossabadet
- År
- 2024
- Levert
- Webdesign
- Grafisk design
- Utvikling
- Nettside
- Involvert
- Marianne Lyssand
- Preben Nessøy
- Henrik Kvamme
Noko for alle
Svømmekurs, aquagym, babysvømming og badebursdag – hos Vossabadet mangler det ikke på aktiviteter og opplevelser for dem som trives i vannet. Med slagordet «Noko for alle» ble utfordringen vår å lage en løsning som kunne favne alle, uavhengig av alder, livssituasjon og funksjonsevne.
Slik gikk vi frem
Etter at nødvendig informasjonsstruktur og navigering var på plass, fortsatte vår UX-designer, Marianne, arbeidet med å lage et design med fokus på visuelle elementer, farger og illustrasjoner.
Overordnet hadde Vossabadet blant annet behov for å synliggjøre aktiviteter og gjøre det enkelt for besøkende å finne svar på det de lurer på. I tillegg ønsket de en god løsning for å kunne gi tilbakemeldinger og melde inn avvik direkte på nettsiden. Arbeidsmetode og tankesett tok dermed utgangspunkt i balansen mellom det lekne og det seriøse.
– Det har vært ekstra kjekt å få skape et design som skiller seg ut og utfordrer det tradisjonelle, uten at det har gått på bekostning av brukervennlighet og funksjonalitet, forteller Marianne.
Badeglede for alle
Splitter nye nettsider og en moderne digital tilstedeværelse har gjort sitt for å løfte badeanlegget i kommunen – og dermed gjøre det enda enklere for vossingene å benytte tilbudet. I likhet med andre aktører, er også Vossabadet pliktet til å følge retningslinjer og bestemmelser for universell utforming. Dette innebærer blant annet å presentere innholdet i en logisk rekkefølge som gir mening for brukeren, i tillegg til å sørge for at farger, kontraster og lesbarhet er tatt høyde for.
Funbit forstår viktigheten av teknologi, smarte løsninger og tør å tenke stort. Dere leverer solid i skjæringspunktet mellom design, kundebehandling, utvikling og kommersiell forståelse. Jeg setter enorm pris på at vi har kunnet sparre på det nivået vi har kunnet. Det langt mellom hver gang jeg har så gode diskusjoner om teknologi og folk med kommersiell teft.
Crister Næss, Vossabadet
Verdien av godt samarbeid
Om vår UX-designer, Marianne sier han: «Du har absolutt nailet de nye visuelle badereglene, designet og det visuelle uttrykket! Samarbeidet har også vært av det sjeldne, men fantastisk gode slaget!»
I tillegg til hovedsiden for Vossabadet, har vi også laget tilhørende nettsider for idrettshallen og utendørsbassenget i kommunen.
Flere prosjekter
-
Nordnes Sjøbad
Ville det ikke vært fint å vite temperaturen i badevannet før du stikker tærne uti? Det var akkurat den ideen noen kloke hoder ved AdO Arena og Nordnes Sjøbad ønsket å sette ut i live da de kontaktet oss.
-
NLA
Med en solid strategi i bunn og god tilstedeværelse i de riktige kanalene, bidrar vi til å gjøre NLA Høgskolen enda mer attraktiv for nye studenter.
-
Arven
Verdien av influensermarkedsføring kan bli svært høy – særlig om det blir gjort på rett måte.
-
WPS
AI-assistent som optimaliserer innholdsproduksjon og effektiviserer interne prosesser.
-
Horisont
Nettside som både inspirerer, informerer og engasjerer kundene til Horisont kjøpesenter.
-
Hamran
Når en tradisjonsrik norsk håndverksleverandør ønsker en detaljert og sømløs kundereise på rekordfart, er det tid for å kombinere kreative og tekniske hoder.