Funbit og AI
Når du hører “Funbit”, er det kanskje naturlig å assosiere oss med markedsføring og digitale strategier. Men visste du at vi også jobber mye med kunstig intelligens (AI)? Vi ønsker ikke bare å hjelpe kundene våre med å navigere i det digitale landskapet, men også å dele innsikten vi har opparbeidet oss når det gjelder hvordan tech og AI kan transformere måten vi jobber på.
Hvordan kan AI effektivisere hverdagen og øke salg?
Under FagFrokosten "Datadrevet salgsuksess: Slik utnytter du data og automatisering i markedsføring og salg" den 3. desember, arrangert i samarbeid med SRF og First Tuesday, snakket vi om nettopp dette. Med rundt 200 engasjerte deltakere på Kulturhuset i Bergen ble det en morgen full av innsikt og inspirasjon.
Våre egne eksperter, Marius og Henrik, bidro med praktiske tips om hvordan AI og tredjepartsdata kan brukes for å effektivisere markedsføring og salg. Dette handler ikke bare om teori, men om konkrete løsninger som kan forenkle hverdagen og øke lønnsomheten for bedrifter i alle slags bransjer.
Henrik tok oss igjennom prompting, utviklingen av AI og konkrete eksempler, som hans egne team med personlige AI-assistenter som sparer han tid i hverdagen. I tillegg viste han hvordan AI-agenter kan ta det et hakk videre ved å utføre handlinger for deg. Som for eksempel å hjelpe kunder med å gjennomføre en booking på en restaurant istedenfor å bare utgi en link eller telefonnummer, slik som tradisjonelle chattboter på nettsider gjør i dag.
Marius demonstrerte Haymaker og viste hvordan vi benyttet tredjepartsdata om været med OpenAI og Meta, for å føre til billigere og langt mer effektiv annonsering for vår kunde Regn da de skulle selge vinterjakker.
I tillegg delte vi scenen med en rekke dyktige aktører som Lise Redfern fra Arven som delte hemmeligheten bak den 385% økningen i nettbutikk-omsetningen, Lars Opedal og Morten Fjeld fra Solea som tok oss gjennom eApply og hvordan AI kan effektivisere og forbedre søknadsprosesser, og Kim Roar Sunde Hauge som forklarte hvordan vi kan bli Copilot Ready.
AI – mer enn bare et buzzword
Målet med arrangementet var å illustrere hvordan ord som AI og data ikke bare er buzzwords, men reelle verktøy som skaper verdi. Det handler om å bruke data til å ta smartere valg, automatisere tidkrevende oppgaver og avdekke og åpne nye muligheter for vekst.
For oss i Funbit er det viktig å formidle vår kunnskap på tvers av teknologi og markedsføring. Vi ser på disse feltene som uløselig knyttet sammen – og vi hjelper deg gjerne med å forstå hvordan du kan bruke dem til din fordel.
Hvis du gikk glipp av FagFrokosten, sitter igjen med spørsmål eller ønsker å vite mer om hvordan AI kan hjelpe din bedrift – vi er her for å hjelpe!
Flere artikler
-
Haymaker – neste generasjons markedsføring
Prøver du å selge badetøy når det regner ute? Eller vinterjakker når det er plussgrader ute?
-
Derfor bør du investere i en AI-assistent
Med en spesialtilpasset AI-assistent, kan du gjøre driften mer effektiv og skille deg ut i et konkurransepreget marked
-
Hvordan bygge nettsider med små budsjetter
- og hvorfor Wagtail er den perfekte løsningen
-
Er nettsiden din universelt utformet?
7 grep du kan ta for å gjøre nettsiden din tilgjengelig for alle
-
Derfor bør du få bedriften på TikTok
Nesten uansett hvilket produkt eller tjeneste du skal markedsføre, er TikTok plattformen du bør satse på.
-
Funbit er Miljøfyrtårn sertifisert
I en verden hvor miljøutfordringer og bærekraft står høyt, spiller også næringslivet en viktig rolle. I Funbit mener vi at å ta samfunnsansvar og miljøpåvirkning på alvor er en nødvendighet.