- Forside
- |
- Prosjekter
- |
- NLA
NLA
Med en solid strategi i bunn og god tilstedeværelse i de riktige kanalene, bidrar vi til å gjøre NLA Høgskolen enda mer attraktiv for nye studenter.
Digital sparringspartner for NLA
- Kunde
- NLA
- År
- 2022 -
- Levert
- Rådgivning
- Markedsføring
- SEO
- Innhold
- Involvert
- Marius Nesse
- Jonas Nedretvedt
- Kristine H. Thorstensen
- Ida Sofie Formo Selte
NLA Høgskolen (Norsk Lærerakademi) er kanskje aller best kjent for lærerutdanningen sin, men de tilbyr også en rekke andre studieretninger, emner og fordypninger ved sine lokasjoner i de største byene. Med Funbit på laget, ønsket NLA blant annet hjelp til å synliggjøre hvem de er og hvordan de kan bli enda mer attraktive for både nye og nåværende studenter.
Fra søk til helhetlig strategi
Selv om NLA har ressurser internt, manglet de en sparringspartner som kunne bidra på strategi, annonsering og ulike markedsaktiviteter. Målet var å få opp søkertallene, samtidig som det også skulle være et fokus på merkevarebyggende tiltak.
Funbit har levert flere tjenester til NLA Høgskolen, deriblant:
-Strategi og rådgivning
-Annonsering i betalte kanaler (Google Ads og SoMe)
-SEO og optimalisering av landingssider og artikler
-Innhold til TikTok og andre organiske flater
-Mediehåntering og pressemeldinger
De fleste beslutningsprosesser starter med et søk. Dette inkluderer også de som skal finne ut av hva de skal bli og hvor de skal studere. Betalte flater, kombinert med god organisk synlighet, dannet dermed grunnlaget for strategien og markedsarbeidet.
Underveis har vi hatt jevnlige workshops og møter med NLA for å planlegge aktiviteter og bidra med innsikt.
Betalte flater
NLA sin synlighet i Google ble tidlig et svært viktig verktøy – særlig i forbindelse med datoer og frister til høyere utdanning. Dårlige søkeord ble luket bort og erstattet med nye og mer lønnsomme søketermer, samtidig som vi hadde et stort fokus på kontinuerlig testing og måling.
For å spisse oss mot nye studenter, valgte vi å skreddersydde annonser med geotagging rundt relevante folkehøgskoler, bibelskoler og lignende arenaer hvor potensielle studenter oppholder seg. Vi sørget også for å justere budsjetter ut fra kapasitet på studier eller dersom det var områder som hadde behov for mer eller mindre synlighet.
Organiske flater
Med utgangspunkt i NLA sin målgruppe valgte vi å legge hovedfokuset på TikTok, men med supplerende innhold til Instagram og Facebook. For å skape autentisk og engasjerende innhold ble studenter fra NLA viktige ambassadører og kjente fjes på kanalen. Her viste de frem hverdagen sin som studenter, hvordan studier var lagt opp og sine opplevelser fra studenttilværelsen. Dette ga mye engasjement blant en målgruppe som ofte er vanskelig å nå.
Posisjonering og merkevarebygging
Da NLA skulle flytte lokasjonen sin fra Breistein til urbane Kalfaret, sørget vi for at media plukket opp nyheten gjennom pressemateriell og kontakt med journalister. Sammen med organisk innhold på TikTok, bidro vi til å bygge posisjon og merkevare.
Flere prosjekter
-
Arven
Verdien av influensermarkedsføring kan bli svært høy – særlig om det blir gjort på rett måte.
-
Vossabadet
Da badeanlegget i ekstremsport-bygda skulle ha ny nettside, valgte de å gå for en løsning litt utenom det vanlige.
-
WPS
AI-assistent som optimaliserer innholdsproduksjon og effektiviserer interne prosesser.
-
Hamran
Når en tradisjonsrik norsk håndverksleverandør ønsker en detaljert og sømløs kundereise på rekordfart, er det tid for å kombinere kreative og tekniske hoder.
-
StS-ISONOR
To store aktører i energibransjen blir til en og danner et slagkraftig partnerskap - Slik hjalp vi StS-ISONOR med ny nettside og intranett.
-
Strømberg Gruppen
Ny nettside for en av Bergens største og lengstlevende bedrifter