Navigasjon

Hvorfor bør du investere i en god nettside?

Kort fortalt, fordi det lønner seg. Vil du vite mer? Les her 👇🏼

En god annonse vil gjerne bidra til å få flere besøkende til nettsiden, men har du tenkt over hva som møter dem etterpå? For å øke sjansen for at besøkende ender opp som betalende kunder, er det lurt å starte med selve nettsiden 👨🏻‍💻

Visste du at over 90% av nordmenn mellom 16 og 79 år bruker internett hver dag? Med så mange daglige brukere blir nettsiden ekstra viktig. En god nettside kan på mange måter sammenlignes med en fysisk butikk. Ved å la lokalet se innbydende og fresh ut, er det langt enklere å få kundene til å føle seg trygg og velkommen. I motsatt ende er det vel neppe noen som ønsker å besøke en butikk som fremstår kaotisk, rotete og uoversiktlig? Skal du nå kundene dine i dag, må du være tilstede der de er – på nett.

Se på nettsiden som en investering

Har du noen gang besøkt en nettside, men klikket deg raskt ut igjen fordi inntrykket du fikk var både rotete og uoversiktlig? Det er viktig å anerkjenne verdien av en god nettside, ikke bare fordi du kan miste kunder dersom de ikke finner nettsiden din, men også fordi du kan miste kunder dersom besøkende får en dårlig opplevelse når de klikker seg inn hos deg.

Etter mange år i bransjen har vi mye data og erfaring som tilsier at det å legge mer ressurser i nettsiden, vil lønne seg – både på kort og lang sikt. For de fleste er en god nettside med på å øke omsetningen, men for noen kan den også bidra til å forbedre bunnlinjen i form av å redusere tiden som går til administrasjon og kundebehandling. En svært god nettside kan altså påvirke både topplinje og bunnlinje og bør sees på som en investeringikke en kostnad.

Google må også like deg

Over 90% av alle kjøp starter med et søk på Google. De fleste beslutningsprosesser er ganske like og nesten uansett hva du skal selge, starter reisen for kundene dine her. Så, hvordan skal potensielle kunder vite at du er en leverandør de ønsker å kjøpe fra? Ved hjelp av en god og informativ nettside, så klart!

For at potensielle kunder skal finne deg gjennom Google, må Google først like nettsiden din. På «godt nerdespråk» vil vi gjerne si at nettsiden din må bli indeksert av Google og få en høy “Page Rank”. Jo høyere Page Rank nettsiden din har, jo større sjanse har nettsiden din til å bli vist i søkeresultatene. Visste du at Google har over 200 kriterier som følges når den gir nettsiden din en score? Dette tenker vi selvfølgelig på når vi lager nettsiden for deg! Hvis Google finner deg, kan du være sikker på at kundene også vil gjøre det.

Vil du lese mer om hva som skal til for å skape en god nettside kan du klikke deg inn å lese om våre tjenester her.

Bygg tillit og omdømme

Alle kjøp bygger på tillit. Når du skal overtale potensielle kunder er førsteinntrykket avgjørende. Med en god og informativ nettside har du en gyllen mulighet til å fortelle de besøkende hvorfor de bør stole på akkurat din bedrift. Dette gjøres gjennom informasjon om bedriften, brukeropplevelse, informativt innhold og kundereise. Et godt tips vil være å ha kundeomtaler synlig til stede – det vil alltid være festet mye tillit i andres erfaringer.

Ikke bli hengende etter

Vi lever i en digital tidsalder hvor ting forandrer seg raskt. En god nettside vil dermed aldri bli helt ferdig. Den bør være dynamisk, og hele tiden utvikles og jobbes videre med. Dagens kunder har en forventning til at ting skal være raskt og enkelt – da er det viktig å ha en nettside som henger med.

Det finnes et hav av konkurrenter bare et tastetrykk unna, det er derfor svært viktig å ikke bli hengende etter. Gjennom nøye planlegging, en lengre designfase, og skreddersydd kode, har du gode muligheter til å skille deg ut i et stadig mer konkurrerende marked.

Syns du dette var mye å tenke på? Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat 👋🏼