5 gode grunner til å bruke en tekstforfatter

Trenger du nye tekster til nettsiden eller kanskje en artikkel du kan bruke i markedsføringen? Vil du virkelig nå langt med innholdet er en profesjonell tekstforfatter veien å gå. La oss overbevise deg med disse fem punktene

Kristine og Alex diskuterer Google Ads

En lur investering

Så sitter du der, da. Skrivebordet er ryddet, kaffekoppen er rykende varm og du har sørget for å sette av en time for deg selv. Da er det bare å hamre løs på tastaturet og la den ene geniale formuleringen etter den andre fylle dokumentet. Eller..? Mange synes det er krevende å skrive tekster, særlig når målet er å overbevise eller selge. Å la en profesjonell overta jobben kan fort ende opp med å bli en av de lureste investeringene du har gjort for bedriften.

5 gode grunner

  1. En tekstforfatter vet hvem kundene dine er.
    Du har sikkert en viss peiling på hvem som kjøper produktene eller tjenestene dine, men klarer du å se bedriften gjennom kundens øyne? Neppe. I stedet har du noe som er minst like verdifullt: detaljkunnskap om det du selger. Etter en kort samtale med deg, kan en tekstforfatter presentere innholdet på en slik måte at det vekker nysgjerrighet hos målgruppen – uten å ty til tunge faguttrykk og forklaringer mannen i gata ikke kan relatere til.

  2. En tekst er mye mer enn bare ord.
    Selv om vi alle kan skrive, er det noe helt annet å produsere tekster i profesjonell sammenheng. Å skrive kreative tekster, gjerne med salg for øyet, er utfordrende for de aller fleste. En tekstforfatter mestrer kunsten å formulere seg tydelig, engasjerende og overbevisende. Du skal altså ikke bare tenke over hvilke ord du bruker, men også hvordan ordene harmonerer med det du vil formidle.

  3. Du sparer tid – og penger.
    La oss innse det. Å skrive en tekst krever tid, tålmodighet og en god dose konsentrasjon. I motsetning til deg selv, som helt sikkert har mange ulike arbeidsoppgaver i løpet av en dag, er skriving selve yrket til en tekstforfatter. På den måten får du jobben gjort smidig og effektivt – slik at du heller kan fokusere på det du kan best.

  4. Godt og velskrevet innhold gjør at du fremstår profesjonelt.
    Forestill deg at du skal invitere til fest. Invitasjonene er sendt ut, lokalet er pyntet og du har funnet det perfekte antrekket for kvelden. Men idet rettene ankommer bordet er maten bare helt middelmådig. Lite krydder, dårlige råvarer og kjedelige smaker. Hvilket inntrykk tror du gjestene sitter igjen med etterpå? I markedsføring hjelper det lite å ha en rask nettside, gode bilder og fint design; skal du fremstå profesjonelt, bør også innholdet matche med resten.

  5. En tekstforfatter forstår viktigheten av god synlighet.
    Hva ønsker du å oppnå med teksten din? Vi kan ikke skrive bare for å skrive. Teksten bør også ha et mål for øyet. Vil du selge et bestemt produkt, fortelle om de ansatte eller informere om et viktig arrangement? Uansett hva som er budskapet, kan en tekstforfatter utnytte søkeordene best mulig og sørge for at teksten blir lest av målgruppen.

Ble du nysgjerrig på hva en tekstforfatter kan gjøre for deg og ditt innhold? Ta en prat med oss og finn det ut, da vel 👋🏼