Et tilbakeblikk på 2022

Nye prosjekter, interessante samarbeid og en god dose kunnskap og moro. Lurer du på hvordan året gikk for oss i Funbit? Vi har oppsummert de viktigste høydepunktene fra 2022.

Funbit julebilde

Kunnskap, kurs og foredrag

I motsetning til i fjor, hvor det meste av aktiviteter måtte holdes digitalt, kunne vi nå inkludere litt reisevirksomhet i arbeidsdagen – endelig! I løpet av 2022 har vi derfor holdt flere kurs, workshops og foredrag, både i og utenfor Bergen. I samarbeid med ulike studentorganisasjoner på Vestlandet, har vi fått mulighet til å lære bort det vi kan innenfor sosiale medier, kommunikasjon og annonsering. Dette førte oss blant annet til Sogndal og Høgskulen på Vestlandet med temaet Hvordan kan studentorganisasjoner bli bedre på markedsføring og sosiale medier?

I september ble vi invitert til Viksdalen for å holde workshop for ulike aktører fra næringslivet. Her fikk vi mulighet til å utveksle nyttige erfaringer, diskutere aktuelle problemstillinger og snakke om viktigheten av å være synlig digitalt. Oppholdet ble avsluttet med rappellering og andre teamuildingsaktiviteter.

Men det var ikke bare markedsførerne våre som fikk prøve seg som kursholdere. I høst inviterte en av våre utviklere, Alex Simpson, til introkurs i webutvikling i samarbeid med studentorganisasjonen friByte. Her fikk rundt 30 studenter bryne seg på reelle problemstillinger knyttet til database og værmeldingsdata. Nerdete, sosialt og utfordrende – akkurat slik vi liker det.

Fra praktikanter til ansatte

Våren 2022 var vi så heldig å ha tre studenter i praksis hos oss. I tillegg til Julia og Cathrine fra Høyskolen Kristiania, kapret vi også journalistikkstudent Ida fra Universitet i Bergen. Både første- og sistenevnte er nå ansatt hos oss, som henholdsvis innholdsprodusent og TikTok-ekspert. Innholdsproduksjon og særlig TikTok, har blitt en viktig markedsaktivitet for flere av kundene våre, og i løpet av året har vi levert jevnlig innhold til kontoer for Ulriken, NLA Høgskolen og Horisont.

Ida, Emilie og Marius i workshop

Hej Stockholm!

I løpet av året tar vi alltid sikte på en felles tur med både sosialt og faglig innhold på programmet – og 2022 var ingen unntak. I år gikk turen til nabolandet i øst, nærmere bestemt Stockholm. Med tre dager til rådighet fikk vi med oss Tekniska Museum, Gamla Stan og tatt pulsen på storbylivet i den svenske hovedstaden. Slike turer gir oss et viktig avbrekk fra kontoret, samtidig som vi får styrket samholdet mellom avdelingene og ansatte som befinner seg på hjemmekontor.

Spennende samarbeid og nye fjes

Er det noe vi er ekstra stolt av i Funbit, er det kundene og menneskene vi jobber med. Mange har vi fått følge over lengre tid, som T. Solbakken, TK Gruppen og AdO Arena, mens andre er nye fra i år. På markedsføring startet vi et strategisk samarbeid med Ulriken hvor vi har bistått med rådgivning, strategi og innholdsproduksjon. I løpet av året har vi dessuten hatt et tett samarbeid med Rasmussen Eiendom og Strømberg Gruppen, hvor både markedsførings- og utviklingsavdelingen har hatt sentrale roller gjennom design og utvikling av nye nettsider og produksjon av innhold til LinkedIn. Med Fredrik som ny Google Ads-spesialist, Joachim som ny UX-designer og Mauricio som ny utvikler, har vi hatt mulighet til å ta på oss flere og mer komplekse prosjekter i 2022.

Og med det ønsker vi både kunder og samarbeidspartnere en riktig god jul og et godt nytt år! Vi gleder oss til å ta fatt på 2023 sammen med dere.

Gruppebilde av Funbit i snøen

Flere artikler