Navigasjon

Slik var året med Funbit

2021 har ikke bare gitt oss spennende prosjekter og nye samarbeid – vi har også blitt flere digitale hoder på kontoret. Vi tar et lite tilbakeblikk og deler de beste høydepunktene fra året som har gått.

Vi ble flere

Flere hoder tenker bedre enn ett og i 2021 gikk vi fra å være 7 ansatte til å bli 13. Behovet for digitale tjenester, både innen utvikling og markedsføring er økende, og for oss er det viktig å holde tritt med etterspørselen. I år kunne vi derfor ønske velkommen til vår nye prosjektleder Emilie, digitale markedsfører Jonas og Marianne som ny UX-designer. I tillegg styrket vi staben med to nye utviklere, Simon og Adrian.

Å være i vekst er spennende, men krever også at vi jobber aktivt for å skape en god arbeidskultur hvor vi ser og anerkjenne kompetansen til hver enkelt – selv når det er travelt. Med mange nye fjes på kontoret i 2021 har det derfor vært ekstra viktig å danne grunnlaget for et godt miljø på jobb.

Spennende prosjekter

Året har naturligvis også inkludert en rekke spennende prosjekter for kundene våre. Et av dem var nettsiden vi laget for Viking Aqua i samarbeid med ANTI, som stod for merkevareprofil og design. Denne nettsiden var en milepæl for oss på mange måter og viser at vi både er i stand til å ta på oss store prosjekter og å løse komplekse utfordringer – selv med korte tidsfrister.

Også i en pandemi er det mulig å legge til rette for gode kulturopplevelser, og da Kulturhuset i Bergen skulle åpne dørene, fikk vi det ærefulle oppdraget med å lage nettsiden. I samarbeid med Reklamekollektivet, som stod for den visuelle identiteten, lagde vi løsningene som gjør det enkelt for bergensere å holde seg oppdatert på hva som skjer innenfor musikk, kunst og design i byen.

I forkant av en travel høst tok vi oss en velfortjent tur til Ulvik for å bade, spise god mat og lade batteriene. Dette var også en fin anledning for alle til å bli bedre kjent og styrke samholdet i gruppen.

Påfyll av kunnskap

Kunnskap er en av våre bærebjelker og for å holde oss oppdatert på det siste innen bransjen, er det viktig med faglig påfyll innimellom. Da smittetilfellene enda var på et lavt nivå, deltok vi derfor på blant annet på MRX Remix, Møtecup og Social Media Days.

Vi håper at dette året vil gi oss enda flere fysiske møteplasser, hvor vi kan treffe likesinnede, dele erfaringer og lære nye ting.

Studenter i praksis

Det var ikke bare nye ansatte som flyttet inn på kontoret vårt i 2021. De siste årene har vi nemlig tatt i mot praksisstudenter fra relevante studieretninger, og i vår var det studentene Hanne og Sine som tilbragte deler av vårsemesteret hos oss. Her fikk de et avbrekk fra forelesningssalen for å gjennomføre emnet Studiepraksis i forbindelse med bachelorgraden i markedsføring og salgsledelse. I løpet av perioden fikk de bryne seg på tekst, innholdsproduksjon og strategi – både til nettside og sosiale medier.

Som et digitalbyrå i vekst er vi alltid på jakt etter riktig kompetanse og kunnskap, og i 2022 gleder vi oss til å ta imot enda flere studenter. Derfor er vi ekstra glade for å knytte et tettere bånd til Høyskolen Kristiania som satser stort på fremtidsrettede utdanninger som har høy relevans for bransjen vi jobber innenfor.

Takk for tilliten

Til tross for at mange av møtene i 2021 ble digitale, har vi fått mulighet til å komme tett på kundene våre likevel. Når de møter på utfordringer og problemer, er det vår jobb å holde hodet kaldt og se etter de gode løsningene – selv om de blir til på hjemmekontoret.

Da gjenstår det bare å ønske alle sammen, både kunder og samarbeidspartnere, et riktig godt nytt år! Takk for at dere har gitt oss tillit og turt å satse på digitale løsninger i en krevende tid.

Vi gleder oss til å fylle 2022 med nye erfaringer, spennende prosjekter og fine øyeblikk sammen med flotte kolleger, kunder og samarbeidspartnere!