Navigasjon

Godt nyttår til alle våre kunder og samarbeidspartnere!

2020 har vært et annerledes og krevende år for de fleste, men det har også bydd på nye muligheter. Vi tar et lite tilbakeblikk – samtidig som vi ser frem til å gripe det nye året med optimisme og pågangsmot.

Da landet stengte ned i mars, startet et kaos ingen av oss var forberedt på. Noen av våre største kunder måtte stenge ned driften på dagen, planlagte prosjekter ble satt på vent og fysiske møter ble erstattet av digitale. Endringene og usikkerheten som fulgte gjorde at vi som digitalbyrå måtte snu oss raskt og tenke nytt. Men etter en stund, snudde det.

Stor økning i netthandel

Smitteverntiltakene som ble innført for å hindre spredning av Covid-19 påvirket i stor grad nordmenns handlemønster. Et forretningsområde som virkelig tok seg opp i løpet av 2020 var, kanskje ikke så overraskende – Ecommerce. Dette har vært en økende trend gjennom flere år, men pandemien var en sterk katalysator for vekst i denne sektoren.

Samtidig som landet og flere bransjer stengte ned, opplevde vi dessuten at bedrifter brukte mer tid på å gå gjennom sine rutiner og måter å jobbe på. Fokuset ble for mange i stor grad skiftet fra topplinje til bunnlinje. Vi så en økende mengde med forespørsler innen digital markedsføring og generell digitalisering.

Så lenge kundene våre overlever, overlever også vi – Marius Nesse.

2021: Året for å bygge seg opp igjen

Og resultatet? Kort oppsummert har vi fått en enda tettere dialog og et bedre samarbeid med kundene våre i 2020. Når krisen rammer, vet vi at det gjelder å holde hodet kaldt og se etter nye løsninger. For vår del har endringene i 2020 ført til at Funbit har ansatt to nye digitale hoder, og økt fra 4,5 årsverk til 7. Målet vårt fremover er å bli enda mer spisset på vår nøkkelkompetanse: Utvikling og digital markedsføring.

Til tross for lysere tider i sikte, vil nok noen bedrifter og bransjer fortsette å slite en stund fremover, men vi tror likevel at 2021 blir året hvor dette vil stabilisere seg for de fleste.

Fortsatt digitalt fokus i 2021

I 2021 vil trolig enda flere bedrifter ha behov for tjenester innen digital markedsføring. Går du med tanker om å ansette en digital markedsfører, ber vi deg likevel om å tenke deg om to ganger. Dette er nemlig et bredt felt som krever inngående kompetanse på tvers av en rekke fagområder, i tillegg til høy teknisk innsikt og analytiske ferdigheter. Kort sagt; ikke noe du vil finne i én person.

Da gjenstår det bare å takke alle våre trofaste kunder og samarbeidspartnere for spennende prosjekter i 2020 – vi gleder oss til å følge dere i 2021.

Godt nyttår fra oss i Funbit! 🎉