Kunsten å få dine kunder til å handle

  • Publisert 9. mai 2012 (oppdatert: 18. jul 2012)
  • Verd å lese

I denne presentasjonen, snakker Bryan Eisenberg om hvordan nettsteder kan øke graden av besøkende som handler eller utfører den handling nettstedet har som hovedmål. Ofte beskrevet som optimalisering av konverteringsgrad (optimizing website conversion rates).

Bryan sammenligner optimalisering av konverteringsgrad med å slanke seg: Begge krever en daglig rutine som er vanskelig å tungt i begynnelsen, men blir etter hvert enklere å gøyere. Den viktigste ingrediensen er å ha en klar grunn før du begynner: Hvorfor skal du starte dette arbeidet, hva vil du oppnå?

Bryan forteller også hvordan dette kan oppnås bare ved å endre organisasjonskulturen i bedriften, slik at arbeid rundt begrepene: Bedre kundeopplevelse og Økt kundetilfredshet blir en del av den vanlige arbeidsdagen i din bedrift.

Optimalisering bør ses på som Total Kvalitet Kontroll, som W. Edwards Deming skrev: "Kostnader går ned og produktiviteten går opp etter hvert som bedre kvalitet oppnås ved: 

  • Bedre innhold,
  • bedre design, og 
  • bedre prosesser."

Det er viktig å måle endringer som gjøres, slik at du kan ta en resultatorientert beslutning basert på fakta og ikke "magefølelse". Nytt av Juni 2012 er at A|B testing nå er integrert i Google Analytics. Dette forenkler prosessen med å sette opp eksperimentering av ulike nettside versjoner.

Se video: Content Experiments

Bryan Eisenberg er en av de største guruene (mest forståelse) innen det å selge varer og tjenester og råd fra ham bør virkelig lyttes til. WebTotal var tilstede under SEM Konferansen i Norge 2010, og har siden fulgt Bryan tett på nett. Han skriver gode innlegg og publiserer videoer som er verd å bruke tid på. Video som refereres til er en av Bryan´s eldre, men han publiserte den i dag på sin Google+ side med kommentaren; "Funny to see this a couple of years later. Still true."

About Bryan Eisenberg - English

Bryan Eisenberg is the co-author of the Wall Street Journal, Business Week, USA Today and New York Times bestselling books "Call to Action", "Waiting For Your Cat to Bark?" and "Always Be Testing". Bryan is a professional marketing speaker who has been the keynote speaker for corporate events and conferences such as Search Engine Strategies, Shop.org, Direct Marketing Association, MarketingSherpa, E-consultancy, Webcom, SEM Konferansen Norway and the Canadian Marketing Association. He is also the co-founder and Chairman Emeritus of the Web Analytics Association. Bryan serves as an advisory board member of Search Engine Strategies, the eMetrics Marketing Optimization Summit and several venture capital backed startup companies (ie. Bazaarvoice, iPerceptions, UserTesting.com, ClickEquations, etc.) and is on the board of trustees of the Direct Marketing Education Foundation.